Online Marketing Manager (m/v)

3 jours restants

Recruteur
Région
Bruxelles (BE)
Publication
mercredi 15 mars 2017
Date limite
samedi 29 avril 2017
Type de contrat
Fixe
Temps de travail
Temps plein

Functie

Om de evolutie van onze onderneming waar te maken, de online activiteiten een boost te geven, en nieuwe platformen te lanceren zijn we op zoek naar een "Online Marketing Manager".

  • Je werkt in een multidisciplinair team van e-marketing experten en Web specialisten die samen met het IT-departement instaan voor de ontwikkeling en het onderhoud van onze platformen en tools
  • Je bent de projectleider van de grote en strategische online projecten. Daarnaast ben je de contactpersoon binnen marketing voor interne en externe IT-leveranciers
  • Je coördineert en stuurt de marketingcollega’s aan bij het operationeel beheer en het uitrollen van de activiteiten
  • Je helpt mee met het definiëren van de SEO strategie en de Customer Journeys om zo meer online leads te genereren
  • Je bent verantwoordelijk voor de marketingtechnische kant van de websites, blogs, online tools, apps, e-shops, CMS, guidelines en dit voor alle landen van de groep
  • Je controleert, stuurt aan en test de werkzaamheden van onze partners (online agencies)

Kernresultaatgebieden

1. Online strategie

  • Strategische en praktische input leveren bij het bepalen van de online strategie: welke technologieën, welke initiatieven, wat zijn de trends
  • Sociale media en blogs: waar moet het bedrijf aanwezig zijn, op welke manier. Helpen bij het bepalen van onze sociale mediastrategie en hoe dit te organiseren. Uitwerken van guidelines
  • E-tools: ondersteuning bij het bepalen van de strategie rond de ontwikkeling van nieuwe e-tools

2. Performance Marketing, SEO en BI

  • Opvolgen en mee definiëren van onze aanpak in het kader van het genereren van online leads
  • Coördineren van de activiteiten en ontwikkelingen in dit domein, al dan niet in samenwerking met een externe partij
  • Coördineren en aansturen van de marketingcollega’s bij het uitrollen en operationeel beheer van de activiteiten: zorgen voor opleiding en praktische ondersteuning
  • Opvolgen van de rapportering en signaleren van afwijkingen, plotse veranderingen, daling van de performantie etc.

3. Dagelijks beheer van de online activiteiten

  • Verantwoordelijk voor marketingtechnische kant van de websites van de groep, blogsites, online tools, apps, e-shops, CMS, guidelines en dit voor alle landen waar de groep websites heeft
  • Ondersteuning van de business- en marketingcollega’s bij problemen die niet door de interne helpdesk Facil-IT kunnen worden behandeld. Indien nodig, escaleren naar IT-departement

4. Planning, coördinatie en uitvoeren van projecten

  • Projectleider van de online projecten die worden toegekend aan de Online Marketing Manager
  • Project member voor het online stuk van projecten waarvan een andere persoon/dienst projectleider van is
  • Zoeken, contacteren en eventueel contracteren van de nodige interne en externe partijen die in het project dienen betrokken te worden of taken uit te voeren
  • Bijhouden van planning en taken zodat nieuwe zaken kunnen ingepland/ingeschat worden + rapportering naar collega’s en management mogelijk is over stand van zaken, deadlines, vertragingen etc.
  • Contactpersoon binnen marketing voor interne en externe ICT-leveranciers

5. Networking/Interne Communicatie

  • Coördineren van de interne communicatie rond de lancering van nieuwe Corporate projecten (dus niet aan één BU gelinkt) in samenspraak met de BU Marketing of de Marcom advisors 
    Onderhouden van de relaties met onze interne en externe stakeholders

6. Agency Management

  • Beheren van de dagdagelijkse contacten met externe online agencies
  • Keuze van nieuwe online agencies als dit nodig is
  • Aansturen, bijsturen, testen en controleren van de output/werkzaamheden van online agencies
  • Opvolging (via meetings, mail of rapportering) van online agencies op regelmatige basis, in relatie tot de grootte van de opdrachten die ze uitvoeren
  • Samenstellen van, deelnemen aan en coördineren van werkgroepen met het externe agency, Business, IT en Marketing voor projecten waar dit aangewezen is


Profiel

  • Je bent in staat om een multidisciplinair team te leiden naar het gewenste resultaat
  • Strategisch denken is één van jouw sterke eigenschappen
  • De behoefte van de klant staat voor jouw centraal
  • Je gaat actief op zoek naar innovatieve oplossingen
  • Je beschikt over een zeer goede kennis van het Nederlands én het Frans


Onze klant

Als vooruitstrevende HR-dienstenverlener evolueert onze klant naar een conversation company waarbij online marketing en e-Commerce een steeds grotere rol spelen in onze positionering en commerciële activiteiten. 

Om deze evolutie waar te maken willen we onze online activiteiten een boost geven en nieuwe platformen (e-tools, apps, e-shops, …) lanceren door gebruik te maken van de meeste recente concepten en technologieën. 


Aanbod

  • Een mooie verloning aangevuld met tal van extralegale voordelen
  • Een boeiende en gevarieerde functie in een innoverende organisatie
  • Vele ontwikkelingsmogelijkheden en opleidingskansen
  • Aandacht voor interne mobiliteit en doorgroeimogelijkheden
  • Een werkomgeving waarin aandacht wordt besteed aan jouw duurzame inzetbaarheid