Asset Manager Office

Recruteur
Région
Brussels
Salaire
Negotiable
Publication
lundi 24 avril 2017
Date limite
mercredi 24 mai 2017
Réf
9053589
Contact
Robert Half Belgium and Luxembourg
Secteur
Autre
Niveau d'expérience
5 à 10 ans d'expérience
Type de contrat
Fixe
Temps de travail
Temps plein

Robert Half is momenteel op zoek naar een Asset Manager Office (m/v) voor een marktleider in internationaal vastgoed.

Het bedrijf is gevestigd in Brussel.

De verantwoordelijkheden:

  • Je zal instaan voor de rentabiliteit en liquiditeit van de aan jou toegekende assets;
  • Je hebt de eindverantwoordelijkheid over de financiële (P&L, capex,…) en operationele parameters (marketing, commercial mix) van één of meerdere assets;
  • Je werkt nauw samen met interne en externe specialisten (agenten, marketing, property management, juridische, fiscale, technische experts,…) en de overige teamleden die hun expertise aanwenden op het vlak van projectontwikkeling en vooral de commercialisering;
  • Je beheert het betrokken actief tijdens de verschillende fasen (opname in de portefeuille na acquisitie, dagelijkse opvolging, coördinatie met de ontwikkeling indien nodig, optimalisering van de opbrengsten van het actief enz.);
  • Je bereidt de jaarlijkse businessplannen voor, capex en opex inbegrepen, je verdedigt ze om een intern akkoord te bereiken en je volgt de uitvoering ervan op;
  • Je staat in voor een volledige en relevante financiële en operationele rapportering binnen de opgelegde termijnen zodat je verantwoordelijken en externe klanten tijdig de samenvattingen en analysen in hun bezit hebben om de juiste beslissingen te kunnen nemen;
  • Op basis van een proactieve aanpak en een analyse van de financiële (inning huur, niet-terugvorderbare kosten,…) en operationele KPI's (gebruiksfrequentie, omzet retailers, feedback manager winkelcentrum,…) identificeer je opportuniteiten of aandachtspunten die een impact hebben op het businessplan, je analyseert ze en je stelt wijzigingen voor;
  • Je bent de administratieve hoofdbeheerder van de aan jou toegekende dossiers en je staat in voor het samenstellen, optimaliseren en bijhouden van de administratieve dossiers, onder meer de conformiteit van de vergunningen, beheer van (mede)eigendommen enz.;
  • Je staat in voor het opbouwen en onderhouden van constructieve relaties met belangrijke externe spelers (onder meer met de autoriteiten, buren, mede-eigenaars,…) om de vastgestelde doelstellingen te bereiken betreffende de optimalisering en rentabiliteit van je activa en van de portefeuille;
  • Bij de overdacht van het actief beheer je de verkoopprocedure (van begin tot einde) samen met de Investment Manager;
  • Je neemt samen met de Investment Manager deel aan de analyse van de investeringsdossiers op de Benelux-markt.

Het vereiste profiel:

  • Je bent in het bezit van een masterdiploma of gelijkgesteld door ervaring;
  • Je hebt minstens vijf jaar ervaring als commercieel en/of business development-verantwoordelijke in het commerciële domein van de vastgoedsector;
  • Je bent tweetalig Nederlands/Frans en je hebt een actieve kennis van het Engels;
  • Je kan gegevens op een analytische wijze verwerken en je kunt adviezen en aanbevelingen beknopt voorstellen;
  • Je kan businessopportuniteiten detecteren en initiatief nemen binnen je werkdomein;
  • Je kan gemakkelijk professionele netwerken uitbouwen en onderhouden;
  • Je kan goed onderhandelen en overtuigen;
  • Je bent een teamspeler en je kan ook zelfstandig werken;
  • Je werkt resultaatgericht en praktisch;
  • Je bent leergierig.

Geïnteresseerd in deze functie? Solliciteer vandaag nog.