Customer Service Representative Mercedes-Benz

Recruteur
Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht N.V.
Région
Maastricht
Salaire
concurrerende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
Publication
mardi 9 mai 2017
Date limite
vendredi 9 juin 2017
Type de contrat
Fixe
Temps de travail
Temps plein

Customer Service Representative | Benelux

Mercedes-Benz Customer Assistance Center


Het Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht is een internationale en multiculturele organisatie en onderdeel van Mercedes-Benz Cars Marketing & Sales. 365 dagen per jaar staan wij klaar om onze (interne en externe) klanten te assisteren. Dit doen wij niet alleen voor Mercedes-Benz, maar voor alle bekende Daimler merken waaronder AMG, smart, Setra and Mercedes me.

Onze organisatie kan met recht internationaal en multicultureel genoemd worden. Inmiddels werken er zo’n 1000 collega’s met meer dan 40 verschillende nationaliteiten en worden er meer dan 20 talen native gesproken. De voertaal binnen onze organisatie is Engels.

Ons doel is om al onze klanten excellente customer service te bieden. Het niet voor niets dat wij staan voor’ The best or nothing’.

Functieomschrijving
Het Customer Assistance Center biedt diverse soorten Customer Service aan onze klanten. Momenteel werven wij nieuwe collega’s voor de onderstaande afdelingen:

Roadside Assistance
Op deze afdeling dragen wij 365 dagen per jaar, 7 dagen per week en 24 uur per dag zorg voor hulp bij pech onderweg. Wanneer een klant met zijn voertuig stil komt te staan of andere calamiteiten ervaart, zorg jij ervoor dat de klant zo snel mogelijk weer mobiel is. Jij bent in staat om snel de benodigde informatie te achterhalen om zo de juiste diagnose te stellen. Afhankelijk van de situatie help jij de klant telefonisch weer terug op weg. Indien dit niet mogelijk is, zorg je ervoor dat de juiste informatie terechtkomt bij de dichtstbijzijnde monteur die de klant op locatie verder helpt.

In deze functie ben je een belangrijk aanspreekpunt voor de klant, die zich in een ongewenste situatie bevindt. Door jouw sterke communicatieve vaardigheden, stressbestendigheid en empathisch vermogen, weet je de klant gerust te stellen en zo snel mogelijk de juiste acties richting externe partijen te ondernemen.

Customer Service
Op deze afdeling draag je zorg voor het beantwoorden van verzoeken van zowel bestaande als potentiële klanten. Jij behandelt (aan)vragen over onze producten, maar ook bedrijfsgerelateerde onderwerpen. Tevens is klachtafhandeling een belangrijk onderdeel van jouw werkzaamheden. Hierbij heb je veelvuldig contact met andere partijen binnen het Daimler concern. In deze functie ben je van A tot Z verantwoordelijk voor jouw klantdossiers. Je bent het aanspreekpunt voor de betreffende klant en tevens een belangrijke schakel tussen hen en het Daimler concern. In deze functie kun je op diverse manieren contact hebben met de klant; telefonisch, via email of per brief. Omdat veel communicatie schriftelijk is, zijn jouw schrijfvaardigheden uitmuntend.

Om succesvol te zijn binnen deze functie, herken jij jezelf in het volgende profiel

  • Jij beschikt over HBO werk- en denkniveau
  • Customer Service zit in jouw bloed en je bent gemotiveerd om de beste service te leveren
  • Nederlands is jouw moedertaal en daarnaast beheers je de Franse en Engelse taal op professioneel niveau in woord en geschrift
  • Je hebt goede IT- kennis en pakt nieuwe software snel op
  • Je bent gestructureerd, hebt een goed analytisch vermogen en kunt snel schakelen
  • Je bent flexibel en voelt je thuis in een multiculturele, internationale bedrijfscultuur


Ons aanbod
Bij aanvang van het dienstverband zul je deelnemen aan een trainingsprogramma van 4 weken. Hieropvolgend zul je middels een buddy-systeem nog voor 2-3 maanden aanvullend worden begeleid.

Wij bieden een uitdagende functie binnen een zeer dynamische werkomgeving met concurrerende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Een jaarlijks persoonlijk ontwikkelingsplan
  • 25 vakantiedagen
  • Prestatieafhankelijk bonus tot 6% van het jaarsalaris op jaarbasis
  • Employee Car Program (korting op nieuwe en tweedehands Daimler voertuigen)
  • Een lucratief ‘relocation package’, bestaande uit onder andere:
    - Accomodatie voor de eerste 6 weken bij aanvang van je dienstverband
    - Verhuiskostenvergoeding
    - Reiskostenvergoeding
  • Fietsplan – Elke 3 jaar een nieuwe ‘fiets van de zaak’
  • Fitnessplan
  • Korting op collectieve ziektekosten verzekering
  • Bijdrage aan pensioen (2/3e deel voor werkgever)
  • Reiskostenvergoeding


Arbeidsvoorwaarden
Het betreft een functie op fulltime basis (35 uur per week). Bij aanvang van het dienstverband zul je deelnemen aan een uitgebreid trainingsprogramma van 4 weken. Hierna is er een follow-up training die gemiddeld 2-3 maanden duurt, door middel van een buddy-systeem. De eerste twee contracten zijn op jaarbasis. Bij wederzijds akkoord zal dit hierna worden omgezet in een vast dienstverband.

Contactinformatie 
Om te solliciteren ontvangen wij graag je meest recente CV en een Nederlandse motivatiebrief.

Klik op de 'Solliciteer' button om doorgeleid te worden naar onze recruitment portal alwaar je de benodigde documenten kunt uploaden.

Voor meer informatie over kun je contact opnemen met onze recruiter Cicely Nitsche op +31 6 39875989

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Vacature, Full-Time, Maastricht, Customer Service, Klantenservice, Automotive