Expediteur Luchtvracht (m/v) te Zaventem-Brucargo

Recruteur
Région
BRUCARGO
Publication
jeudi 3 août 2017
Date limite
dimanche 3 septembre 2017
Réf
C53A6UNQ-BE
Contact
Unique Vilvoorde Office
Niveau d'expérience
2 à 5 ans d'expérience
Type de contrat
Temporaire
Temps de travail
Temps plein

Onze klant zit in de logistieke sector en is gelegen te Brucargo.

Functiebeschrijving
Als nieuwe medewerker heb je al dan niet een eerste ervaring in de sector (luchtvracht) achter de rug of een opleiding in de lijn van onze werkzaamheden genoten. Het is de bedoeling dat je verantwoordelijkheid zal dragen over je ‘accounts' vanaf de initiële aanvraag en offerte, over de boekingen tot en met de finale facturatie en afhandeling.

Als expediteur op de exportafdeling ben je verantwoordelijk voor het traject en aflevering van alle soorten cargo. Je klanten en/of agenten zijn eveneens zeer divers en bevinden zich overal ter wereld. Je onderhoudt een intensief contact zowel met je klanten als met je leveranciers.

Je rapporteert aan je teamleader die op zijn of haar beurt rapporteert aan de manager. Het exportteam telt in totaal een twaalftal medewerkers, allen betrokken bij de operationele, administratieve en commerciële aspecten van de expeditie in al haar facetten.

OPERATIONELE TAKEN

  • Reservaties maken bij luchtlijnen en/of hun vertegenwoordigers
  • Openen van dossiers (Stream Software)
  • Expeditie, opmaken van documenten export luchtvracht
  • Opmaken van transportdocumenten CMR
  • Tracking en follow-up van de zendingen

    DOUANE
  • Opmaak van douanedocumenten / certificaten export luchtvracht
  • Gebruik van PLDA
  • Creatie NCTS

    ADMINISTRATIEVE TAKEN
  • Algemene administratie en facturatie
  • Credit control
  • Solvencybeheer


Functie-eisen

  • Er is geen specifiek diploma vereist, maar een Bachelor in Logistiek Management is een pluspunt.
  • Je bent vertrouwd met documentatie en douanedocumenten betreffende luchtvracht
  • Je bent service- en klantgericht, niet enkel naar buiten toe, maar ook intern naar je teamgenoten en andere afdelingen.
  • Je werkt accuraat en ordelijk en behoudt overzicht over je dossiers en taken.
  • Je denkt vooruit en laat niets aan het toeval over; je bent praktisch en ‘hands-on' ingesteld.
  • Je verzorgt je communicatie en je spreekt en schrijft vlot Nederlands, Frans en Engels; elke extra taal is een plus.
  • Woonachtig in de omgeving is een pluspunt, alsook rijbewijs B en eigen vervoer.
  • Kennis software applicaties: Office, Internet, AS400 en Lotus Notes is een pluspunt.
  • Je hebt een open, multiculturele geest en je houdt van veelvuldige, internationale contacten.
  • Je bent een teamplayer, maar werkt ook zelfstandig.


Arbeidsvoorwaarden
Wij bieden je een gevarieerde voltijdse betrekking. Wij bieden je opleidingen aan in functie van de jobvereisten. Je salaris staat in verhouding tot je ervaring en kennis en evolueert met jou, de business en de resultaten.