Operational coach Warehouse

6 jours restants

Région
Heist-Op-Den-Berg
Publication
mercredi 27 septembre 2017
Date limite
vendredi 27 octobre 2017
Réf
7807AXPE-BE
Contact
Andrea Baetens
Fonction
Autre
Niveau d'expérience
2 à 5 ans d'expérience
Type de contrat
Fixe
Temps de travail
Temps plein
eXPErt services for eXPErt professionals.
That's XPE. Voor een van onze klanten zijn wij op zoek naar: Operational coach Warehouse Organisatie beschrijving:

Voor onze klant, gelegen in België en Luxemburg behoort tot 's werelds tweede grootste farmaceutische concern. Zijn wij opzoek naar een Operational Coach voor de Warehouse te Hulshout. Telt zo'n 1500 mensen werknemers in België en Luxemburg.

Het bedrijf is sterk onderzoek gedreven en gespecialiseerd in het opsporen, ontwikkelen, produceren en op de markt brengen van een breed gamma innovatieve producten, met de bedoeling om het leven van patiënten in België en overal ter wereld te verbeteren.


Het doel van de functie van de operational coach is het realiseren van output – gekenmerkt door hoogste kwaliteit, kortste doorlooptijd en laagste kost - volgens een afgesproken plan, door een veilige omgeving te scheppen en door medewerkers te betrekken en te ontwikkelen in het continu verbeteren van de processen.

Als Operational Coach zal je instaan voor een team van 25 personen. Waaronder 2 warehouse leads die elke een ploeg aansturen die voornamelijk werken in de vroege en late shift. Als Operational Coach zal je niet in shiften moeten werken.

Functiebeschrijving:

1. Het realiseren van output volgens een afgesproken plan (productieplan incl. omstellingen, onderhoud, ...)

  • Wijst de juiste mensen toe aan het productieproces voor de volgende shift
  • Coacht de operatoren op de shop floor (Op, PSO, TSO) tot volgend gedrag:
    • Hebben en volgen van gestandaardiseerd werk
    • Zichzelf opvolgen versus target
    • Problemen zichtbaar maken (bij niet halen van standaard en of target)
      o T1
      o Stop en onmiddellijk escaleren bij kwaliteitsissues
    • Coördineert de controlemaatregelen (in de ploeg), en mobiliseert COE's die hiervoor nodig zijn

    2. Het continu verbeteren van de output (processen, op vlak van P S Q D C)

    • Teacht en coacht de leader tot doelmatige verbetering
    • Realiseert CAPA's en Changes

    3. Coachen, leiden, managen en ontwikkelen van medewerkers

    Is in lijn met de sponsorship spine het eerste aanspreekpunt voor de medewerker (technische problemen, HR-gerelateerde problemen, issues ivm het team, performance problemen, vertrouwensproblemen ...)

    • Zorgt voor accurate personeelsdata en keuringen in de relevante systemen (HtR, Webworx)
    • Geeft richting (direction) door het zetten van standaarden, objectieven en stelt verwachtingen voor zijn medewerkers en het team in lijn met de MSD-Heist cultuur (PSQDC), processen en procedures
    • Geeft NORMS gebaseerde feedback over ‘de wat & het hoe' versus standaard (bvb. volgen van gestandaardiseerd werk)
    • Geeft beoordelingen
    • Zorgt dat de medewerkers “het juiste werk doen”: met aandacht voor de kwalificaties, competenties en interesses
    • Is verantwoordelijk voor maximale beschikbaarheid (aanwezigheid) en betrokkenheid van zijn/haar medewerkers. Hiertoe voert hij/zij o.a. continuïteitsgesprekken, verwittigingen, berisping ...
    • Ontwikkelt zijn medewerkers volgens de behoefte en van de medewerker zelf. Hij gebruikt tools (myCareer, myLearning) en voert ontwikkelingsgesprekken.
    • Zorgt voor een goede teamdynamica (inter en intra) en lost conflicten op

    4. Uitrollen van IPT-strategie en persoonlijke ontwikkeling

    • Is actief lid van tier 4 en mee verantwoordelijk voor de onderwerpen van de meetings
    • Helpt mee de sitestrategie te realiseren door input te geven aan de IPT Hoshin Kanri
    • Rapporteert aan de IPT-lead en neemt initiatief voor ontwikkeling en opvolging (one-on-ones, tier, ...)
    • Werkt actief mee aan IPT en site overkoepelende projecten, kaizens, werkstromen door ofwel zelf deel te nemen of medewerkers ter beschikking te stellen en te ontwikkelen in hun vakdomein
    • Geeft peer-to-peer feedback
    • Neemt ‘ownership' over van collega's die een back-up nodig hebben (verlof, ziekte,…)


    5. Verzekeren van specifieke compliance vereisten (PSQDC)

    • QMS implementatie- SO of SSO van een systeem (als ontwikkelingsopportuniteit, volgens vooraf gedefinieerd tijdsbestek)
    • Neemt deel aan interne en externe inspecties en audits.
    • Geeft input voor, controleert of delegeert de controle van de documentatie nodig voor zijn verantwoordelijkheidsgebied (SOP's, BW's, invulformulieren, wijzigingen)


Profiel:

Als Operational Coach Warehouse, ben je in de eerste plaats een peoplemanager, je hebt affiniteit met veiligheid en hecht hieraan belang en je het ervaring om binnen een sterk compliance/ GMP omgeving te werken. het is zeker een pluspunt indien je een sterke interesse hebt in Supply Chain activiteiten.

Je kan autonoom werken, je begrijpt snel richtlijnen, je bent iemand die steeds vooruit denkt en verbetering zoekt.



Aanbod:

Bij deze vacature ga je van start rechtstreeks bij onze klant. Je krijgt dus een vast contract van onbepaalde duur en andere interessante voordelen.



Erkenningsnummers
XPE Personnel Services NV/SA: Vlaanderen: VG15/BU, Brussel: B-AA5.031, Wallonië: W.RS.002/W.INT.002
XPE Group NV/SA : Vlaanderen: VG1834/B, Brussel: B-AA11.007, Wallonië: W.RS.713