Unique is op zoek naar een Product Manager Assistant NL/FR (h/f)

Recruteur
Région
BERCHEM-SAINTE-AGATHE
Publication
lundi 9 octobre 2017
Date limite
jeudi 9 novembre 2017
Réf
D92BAUNQ-BE
Contact
Unique Jette Office
Niveau d'expérience
2 à 5 ans d'expérience
Type de contrat
Temporaire
Temps de travail
Temps plein

Onze klant bestaat sinds 1973 en bood als eerste in België een brede waaier aan doe-het-zelf-producten aan. Vandaag hebben zij 140 winkels in de Benelux, waarvan 95 franchisewinkels. Zij bieden een assortiment van meer dan 40 000 artikelen aan en meer dan 3 000 medewerkers geven dagelijks het beste van zichzelf.

Functiebeschrijving
Doel van de functie:

De Product Manager (PM) commerciële en administratieve ondersteuning bieden: opvolging geven aan de interne en externe communicatie, voorbereiding promotie, opvolging geven aan de kwantificeringen, ondersteuning bij revisies en het bijwerken van assortimenten, diverse analyses (prijswijzigingen, prestaties leveranciers, omzet- en marge).

Verantwoordelijkheden:

  • Telefonische communicatie met winkels, leveranciers, opslagplaatsen, klanten, Azië, enz.: beantwoorden van telefoons, opvolging van de interne en externe communicatie (e-mail, post, telefoon)
  • Voorbereiden van promotionele activiteiten: offertes, promotieproductbladen (in te laten vullen door de leveranciers), macro SAP, controle van de juistheid van de prijzen en omschrijvingen van afnemerszijde (na afstemming met PUB) - evenals die van de lay-out van de catalogus (op basis van BBT bevestigd door de PM) Vergaderingen van PUB bijwonen in afwezigheid van de PM and Trading Manager.
  • Voorbereiden van kwantificeringen voor de winkels: coderen, voorbereiden, dossiers versturen en de follow-up verzekeren
  • Administratieve werkzaamheden: post en het opvolgen van e-mails, classeren, het maken en uittypen van notities en informatie/intranet in de twee talen.
  • Aanmaken van leverancier- en logistieke formulieren
  • Invullen van het uploadtool, naar de PM sturen (invullen van het verslag en info opslagplaatsen), het geheel doorsturen naar de MDM
  • Het samenstellen van een technische databank/normen/conformiteit voor de producten waarvoor dat nodig is. Opstellen van een jaarboek over het assortiment met referenties, foto's, prijzen, stijlen, enz.
  • Opvolgen van de diverse formaten: beheer en bijwerken van de verslagen, creaties, verwijderingen, activeringen, ... voor de diverse formaten
  • Voorbereiden van de assortimentsherzieningen: prestatieanalyse van het huidige aanbod, voorbereiding van de offertes, onderzoek naar prijzen en reclameactiviteiten van de concurrentie, het beheer van bestellingen van de winkels (nieuwe dossiers, testen, ...), enz.
  • Voorbereiden van de analyses voor de PM (de cijfers uit BW, zarto, zartmark halen)


Functie-eisen
Prestatiecriteria:

  • Commerciële kwaliteitsbewaking
  • Instaan voor de kwaliteit van promotionele dossiers
  • Instaan voor de kwaliteit van assortimentsherzieningen
  • Inachtneming van termijnen
  • Juistheid van gegevens leveranciers en artikelen

    Benodigde kennis, vaardigheden, apparatuur, talen, enz.
  • Talenkennis: NL/FR (Engels is een pluspunt)
  • Kennis van de belangrijkste basistoepassingen (of de vaardigheid om ze te leren): SAP BW, Excel (intermed), Word, PWP, Outlook
  • Goed in organisatie, uiterst nauwkeurig
  • Vermogen om te werken in teamverband
  • Zelfstandig kunnen werken
  • Initiatieven nemen binnen een afgesproken kader
  • Gericht op het zoeken van oplossingen
  • Inachtneming van procedures


Arbeidsvoorwaarden

  • Je krijgt een marktconform salaris op basis van je ervaring
  • Je komt terecht in een leuk team bij een grote naam in de DIY sector