COMMUNICATION SPECIALIST

FUNCTIE

  • Je maakt deel uit van het Belux marketing & communicatieteam van Reynaers Aluminium.
  • Content creëren zal je specialisatie zijn binnen dit team. Je wordt betrokken bij imagocampagnes, slimme contentmarketing en tactische communicatie. Je alziend oog rolt over elke actie of communicatie, en je stuurt bij waar nodig.
  • Je volgt de trends binnen de sector en brengt nieuwe ideeën aan. Je gaat de uitdaging aan om de nieuwste trends in content creatie en online communicatie verder te implementeren in de communicatiestrategie, rekening houdend met de doelgroep.
  • Samen met je collega’s vertaal je de Marketing- en Communicatiestrategie in concrete acties.


Content:

  • Je beheert de contentkalender binnen de organisatie. Je houdt het overzicht, je gaat zelf op zoek naar interessante thema’s, je bewaakt deadlines en je stemt de planning en inhoud af met je collega’s.
  • Je creëert content en je gaat actief op zoek naar manieren om deze zo optimaal mogelijk in te zetten, zowel binnen een B2B als een B2C omgeving, zowel online als offline.
  • Je bent een uitstekend schrijver en je slaagt er moeiteloos in om vaktechnische teksten en jargon om te zetten in heldere taal op maat van de klant of doelgroep.
  • Je verzorgt en vertaalt alle content en communicatie naar het Frans.


Digital:

  • Je werkt actief mee aan de online leadgeneratie en het leadmanagement via SEO, SEA, emailings, social media en display campagnes. Je zet als creatieve communicatiespecialist mee je schouders onder de uitbouw van nieuwe communicatiekanalen.


Events:

  • Je coördineert de actiedagen die we samen met onze klanten voeren naar particulieren en je staat in voor de administratie die daarbij komt kijken.


PROFIEL

  • Je bent een organisatorisch talent, coördineert verschillende taken en respecteert deadlines.
  • Je weet de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste doelgroep over te brengen via de beste kanalen.
  • Je hebt een creatieve en vlotte pen en je bent sterkt in het vertalen van een boodschap op maat van de doelgroep.
  • Je voelt je thuis in de wereld van de communicatie. Je bent digital-minded en vertrouwd met online leadgeneratie en termen als SEO, SEA, CTR, …
  • Je bent hands-on en neemt graag initiatief.
  • Jouw administratieve kwaliteiten staan buiten kijf.
  • Je werkt nauwkeurig, correct en met zin voor detail.
  • Je bent een constructieve en enthousiaste teamspeler.
  • Je hebt een professionele bachelor communicatie of een bachelor marketing.
  • Je hebt liefst al een eerste werkervaring achter de rug op een communicatie- of een marketingafdeling.
  • Je hebt affiniteit met de bouwsector.
  • Je bent perfect tweetalig Nederlands Frans.
  • Je beschikt over een goede kennis van het Office-pakket, een basiskennis van grafische programma’s zoals Photoshop, Illustrator en Indesign.


INTERESSE?

Voor meer informatie:
Bel MARIE ROOBAERT
op het nummer: +32 (0)15 30 86 97