Passer au contenu principal

Cette offre a expiré

Dossierbeheerder Verzekeringen Medische Acceptatie

Employeur
UNIQUE
Lieu
BRUSSEL
Date de clôture
28 févr. 2019

Afficher plus

Fonction
Finance / Comptabilité, Banquier
Secteur
Banques / Services financiers, Assurances
Type de contrat
CDD
Temps de travail
Temps plein
Niveau d'expérience
0 à 2 ans d'expérience

Détails de l'offre

Onze klant is een Belgische verzekeringsmaatschappij die zowel levens- als niet-levensverzekeringen en aanvullende pensioenen aanbiedt. Onze klant is marktleider in de Belgische verzekeringssector.



Functiebeschrijving

Je maakt deel uit van het team ‘Medische Acceptatie’ binnen het departement ‘Support Operations Life Broker’ dat instaat voor de acceptatie van de dekkingen ‘overlijden en arbeidsongeschiktheid’:

  • Je staat in voor het openen en opvolgen van de medische dossiers van de nieuwe kandidaat-verzekerden alsook voor de beheersdaden die een medische acceptatie vereisen.
  • Je staat in voor het openen en opvolgen van de dossiers om ook een financiële acceptatie uit te voeren.
  • Je past een correct acceptatiebeleid toe op de dossiers.
  • Je neemt de beslissing om bijkomende medische informatie te vragen en vervolgens analyseer je de medische verslagen om eventueel uitsluitingen en/of bijpremies toe te passen of om het risico te weigeren.
  • Voor sommige dossiers werk je samen en in overleg met de adviserend geneesheer.
  • Je antwoordt schriftelijk en telefonisch op de vragen van verzekerden, makelaars, artsen maar ook op die van onze commerciëlen, en dat in beide landstalen.


Functie-eisen

- Je bezit een bachelordiploma of gelijkgesteld door ervaring.

  • Je hebt een goede basiskennis (verworven tijdens je studies of door beroepservaring) van het medische jargon en van (vooraf bestaande) aandoeningen.
  • Je bent geïnteresseerd in medische informatie en verslagen. Kennis van de levensverzekeringsproducten en de bijhorende wetten (bv.: wet Partyka, …) is een troef.
  • Je stelt alles in het werk om de klant te voorzien van een optimale dienstverlening via een snel en kwaliteitsvol beheer in een voortdurend evoluerend domein.
  • Je kunt je vlot uitdrukken in het Nederlands en Frans.
  • Je bent een teamspeler die ook zelfstandig kan werken.
  • Je bent communicatief, assertief en je kunt discreet omgaan met vertrouwelijke informatie.
  • Je kunt de administratieve opvolging van je dossiers op een efficiënte en autonome manier verzorgen.


Arbeidsvoorwaarden

Wij bieden jou een tijdelijke opdracht van 3 maanden aan (optie verlenging mogelijk) in de boeiende, maar complexe wereld van de verzekeringen. Wij hechten zeer veel belang aan medewerkers die zich goed voelen in het bedrijf en zich volledig kunnen ontplooiien op intelligentievlak. Hierbovenop bieden wij natuurlijk een zeer aantrekkelijk loon.

Entreprise

D’aujourd’hui à demain

En tant que prestataire de services RH polyvalent, Unique vous aide à réaliser vos ambitions. Grâce à nos plus de 40 ans d’expérience, nous faisons partie du top dans le secteur RH belge. Par le biais de nos spécialisations Office, HR Consult, Customer Care et Technicum, plus de 200 collaborateurs dans 41 agences vous garantissent une approche personnelle sur mesure pour les entreprises et candidats exigeants. De starter à professionnel, pour des emplois temporaires ou fixes.

Recevez des alertes d'offres d'emploi

Créez une alerte d'offre et recevez des recommandations personnalisées directement dans votre boîte de réception.

Créer une alerte