Recruitment Coordinator, 1050 Brussels, Excellent French & English (written & spoken)

Recruteur
Profile Group
Région
Bruxelles
Publication
jeudi 21 février 2019
Date limite
mercredi 20 mars 2019
Réf
RF11771
Type de contrat
CDI
Temps de travail
Temps plein
Company details Profile Group is a premium Selection and Recruitment company that has been helping candidates in their job search for almost 30 years. Working with a wide variety of companies, we provide candidates with a high quality service that helps both in the application process and improving the various skills required to succeed in interviews. We are currently looking for a Recruitment Coordinator, with Excellent French & English (written & spoken) for a permanent job for our client located in 1050 Brussels. Function Key Responsibilities
  • Reporting to the Recruitment Manager based in the UK 
  • GRADUATE RECRUITMENT:
  • Coordinate high volume graduate recruitment campaigns
  • Ensure successful management of the European university recruiting strategy & process
  • Implement & streamline the campus recruiting strategy 
  • Develop partnerships with universities" career services 
  • Book & attend careers" fairs & graduate events 
  • Develop & execute graduate marketing materials to attract & recruit Graduates & Interns 
  • Run an annual advertising programme (hard copy media & online) 
  • Candidate research via LinkedIn 
  • Screen applications in order to identify top talent 
  • Coordinate the assessment process 
  • Provide candidate feedback including making offers 
  • Graduate database maintenance 
  • EXPERIENCED CANDIDATE RECRUITMENT:
  • Draft job descriptions & develop recruitment strategies 
  • Advertise vacancies using multiple channels (company website, job boards & social media)
  • Liaise with recruitment agencies (brief them on vacancies, agree terms & discuss profiles)
  • Candidate administration: analyse cv"s, book interviews & collate interview forms 
  • HR database maintenance 
Profile Your Profile
  • Bachelor Degree 
  • 2 years + experience as a Recruitment Assistant OR HR Assistant OR Management Assistant 
  • Excellent English & French (written & spoken)
  • Sound knowledge of social media platforms e.g. LinkedIn & Glass Door 
  • Knowledge of MS Office 
  • Autonomous & proactive, able to work with minimal supervision & take ownership 
  • Accustomed to working in a fast paced work environment, you are an effective organiser & prioritiser
  • Eloquent communication skills & service minded, capable of interacting with diverse stakeholders locally & internationally 
  • Analytical & an eye for detail 
  • Quest for knowledge & responsibility 
Offer Recruitment Coordinator Offer
  • Challenging, varied & dynamic function in an innovative company pro training 
  • Open & fair employer with a friendly team atmosphere 
  • Highly competitive package including excellent benefits