Offre d'emploi : Customer Service Coordinator - Logistiek

Région
Anderlecht
Publication
mardi 22 octobre 2019
Date limite
vendredi 22 novembre 2019
Réf
26272JOBM-BE
Contact
Joke Willemoens
Niveau d'expérience
2 à 5 ans d'expérience
Type de contrat
CDD
Temps de travail
Temps plein

Als Logistiek Coordinator sta je in voor een vlekkeloze dienstverlening naar zowel klanten, externe partners als interne diensten toe. Door jouw kennis en ervaring verlopen de logistieke processen gestroomlijnd: van de bestellingen tot verzending, en dat allemaal volgens de nodige procedures en regelgevingen.

Je bent de spin in het web tussen de klanten en het distributieteam: je beantwoordt vragen en geeft alle nodige informatie over de status van verzendingen, prijzen, productinformatie, contractinformatie,...

Door jouw passie voor je klanten en je drijfveer naar een perfecte dienstverlening, ben jij de geknipte persoon om problemen snel en efficiënt van de baan te werken en steeds 100% te blijven presteren in een snelle en dynamische werkomgeving, waarbij je in contact staat met veel verschillende partijen.

  • Je stelt proforma facturen op en vraagt je klant zo goedkeuring voor de procedure
  • Je geeft nauwkeurig bestellingen en leads in in het system
  • Je bepaalt hoe de bestelling best geshipt kan worden en je stelt de nodige documenten op
  • Door je goede kennis van logistieke terminologie en incoterms kan je de logistieke partners de juiste instructies geven
  • Je bent het aanspreekpunt voor het districutieteam om eventuele issues op te lossen
  • Je staat ook in contact met interne en externe Vertegenwoordigers via telefoon, mail, SMS, chat of andere platformen om aan alle commerciële vragen tegemoet te komen
  • Je stelt de nodige importdocumenten op om de doorgang aan de douane zoveel mogelijk te vergemakkelijken (lijsten, registratienummers, adresgegevens, codes,…)
  • Je bezorgt je klanten binnen en buiten de EU dagelijks de nodige facturen en verzendingsdocumenten
  • Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen om tegemoet te komen aan de voor elk land specifieke wetgeving en documentatie
  • Je werkt mee aan de optimalisatie en stroomlijning van interne processen



Functie-eisen

PROFIEL

  • Je hebt minstens 2 jaar ervaring binnen een internationale logistieke functie
  • Termen en processen rond import en export zijn jou niet vreemd: ISO, embargo's, tariefnuùùers, classificatie, douane,…
  • Ervaring in de medisch – farmaceutische wereld is een troef
  • Uiteraard spreek en schrijf je vlot Nederlands, Engels en Frans. Kennis van een Oost-Europese taal is een sterke troef
  • Je bent stressbestendig en in staat om de juiste prioriteiten te stellen
  • Je bent oplossingsgericht en je hebt oog voor efficiëntie, reglementering en procedures
  • Je denkt proactief en je behoudt het helicopterzicht, zodat alle teams het nodige kunnen doen
  • Je kent het reilen en zeilen binnen een Customer Service of binnen Distributie
  • Je kan zelfstandig en autonoom werken en je weet je klanten en collega's te inspireren.



Arbeidsvoorwaarden

AANBOD

  • Een voltijdse functie met een vast contract van onbepaalde duur
  • Een internationale werkomgeving, waarbinnen je de nodige vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt om je job tot een goed einde te brengen
  • Mooie loonsvoorwaarden, met interessante extralegale voorwaarden in het pakket

Emplois similaires

Emplois similaires