Offre d'emploi : Insurance Claims Officer (m/v)

Région
HAREN (BRU.)
Publication
lundi 4 novembre 2019
Date limite
mercredi 4 décembre 2019
Réf
16F9B6UNQ-BE
Contact
Unique Brussel Customer
Niveau d'expérience
2 à 5 ans d'expérience
Type de contrat
CDD
Temps de travail
Temps plein

Onze klant is dé referentie in België voor operationele leasing, autoverhuur en Fleet Management. Met een innovatieve blik op multimobiliteit, maatschappelijke kwesties en lease-ervaringen bieden wij onze klanten ook flexibele oplossingen aan: bedrijfsfietsen, oplaadmogelijkheden, poolfietsen, mobiliteitsapplicaties, consultancy,…Telkens rekening houdend met de individuele behoeften van de klant.



Functiebeschrijving

Als Insurance Claims Officer sluit je je aan bij de afdeling Insurance Claims (12 personen) en rapporteer je aan de Insurance Claims Supervisor. De belangrijkste taken zijn het volledige beheer van de schadegevallen, van de aangifte tot en met de afsluiting van elk dossier, door samen te werken met de verschillende betrokken tegenpartijen en tegelijkertijd effectief te voldoen aan de verwachtingen van de klant, met inachtneming van de contractuele en wettelijke verplichtingen:

  • Je bepaalt de verantwoordelijkheid van de ontvangen claims.
  • Je coördineert met de diensten die de verzekeringnemers kunnen eisen na een ongeval of incident.
  • Je communiceert met de verzekeringsdeskundigen en eventueel met advocaten.
  • Je zorgt voor commerciële contacten met wagenparkbeheerders of eindklanten.
  • Je coördineert met het netwerk van erkende professionals en treft de nodige regelingen voor reparaties.
  • Je zorgt ervoor dat de claims efficiënt worden verwerkt en dat de betaling van geldige claims aan de polishouders plaatsvindt.
  • Je volgt de voortgang van de dossiers op.
  • Je zorgt ervoor dat de klant eerlijk wordt behandeld en een uitstekende service krijgt.
  • Je voldoet aan interne procedures.



Functie-eisen

  • Je beschikt over een Bachelor diploma in de richting van verzekeringen / rechten.
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Je hebt uitstekende administratieve en organisatorische vaardigheden.
  • Je bent analytisch en heeft een sterk denk- en redeneervermogen.
  • Je bent zelfstandig, georganiseerd en beheert je prioriteiten.
  • Je hebt een commercieel inzicht en ben in staat om kansen te detecteren.
  • Je bent in staat om in moeilijke omstandigheden met uw gesprekspartners in vertrouwen te onderhandelen en beslissingen te nemen.
  • Je hebt het onderscheidingsvermogen en het vermogen om objectief te evalueren en je snel aan te passen aan een bepaalde situatie.
  • Je hebt zowel gesproken als geschreven een zeer goede kennis van NL, FR en EN.
  • Je werkt graag in teamverband en bent tegelijkertijd autonoom in je taken.



Arbeidsvoorwaarden

  • Felbegeerde positie bij een internationale speler met meer dan 5000 werknemers in 43 landen.
  • Een plek in een inspirerende en uitdagende werkomgeving.
  • Aantrekkelijk loonpakket, aangevuld met een waaier aan extralegale voordelen zoals een pensioenspaarplan, hospitalisatieverzekering en maaltijdcheques.
  • Optimale werk-privébalans dankzij 12 ADV-dagen, glijdende uren en een dag thuiswerk per week na een jaar.
  • Personal Lease voor een aantrekkelijke prijs na zes maanden.
  • Uitgebreide coaching en ontwikkelingskansen.