Passer au contenu principal

Cette offre a expiré

Algemeen Directeur/Directrice

Employeur
TRAVIE via HABEAS
Lieu
Bruxelles (BE)
Date de clôture
26 nov. 2020

Wij zijn op zoek naar: een Algemeen Directeur/Directrice Maatwerkbedrijf – ruime ervaring in management en de industriële sector – sterk economisch en sociaal ingesteld – NL/FR – Brussel – COD

TRAVIE (www.travie.be) is een maatwerkbedrijf met als sociaal doel personen met een handicap te integreren in de samenleving, en dat door ze niet alleen nuttig en lonend werk maar ook mogelijkheden voor professionele ontwikkeling te bieden. Dit alles gebeurt in een gestructureerd kader dat bevorderlijk is voor hun ontplooiing en de ontwikkeling van hun persoonlijke autonomie.

TRAVIE heeft gekozen voor een organisatie in activiteitenclusters die 'afdelingen' worden genoemd. Ze zijn verdeeld over productie (vier afdelingen) en logistiek (één afdeling). Elke afdeling heeft een tweevoudige missie, zowel sociaal (integratie, ondersteuning en aanpassing van de werkplaats aan personen met een handicap) als economisch (voor de minimaal noodzakelijke rentabiliteit zorgen via een optimaal beheer van de beschikbare middelen en het hoge kwaliteitsniveau garanderen dat de klanten van TRAVIE verwachten).

TRAVIE werd opgericht in 1980 en ligt aan de Brusselse Ring. Het bedrijf heeft 400 mensen in dienst, onder wie 335 personen met een handicap. Als grote Brusselse speler in de sociale economie biedt de onderneming bedrijven verschillende diensten aan in onderaanneming (assemblage en verpakking van voedingsproducten en andere producten, mailings/verzendingen, diverse mechanische en elektrische assemblages, voorraadbeheer, verdeling van reclamedrukwerk, recycling enz.). Het bedrijf beschikt hiervoor over grote ruimten, waaronder een krachtig machinepark en heel grote opslagzones.

Omdat er binnenkort iemand met pensioen gaat, is onze klant TRAVIE op zoek naar een:

Algemeen Directeur/Directrice

Maatwerkbedrijf

Functie

U bent een geboren leid(st)er, brengt mensen samen en bent sterk in communicatie. U bent klaar om bij TRAVIE de sociaaleconomische uitdagingen van de maatwerkbedrijven van de toekomst aan te gaan. U begeleidt en ondersteunt dagelijks een ervaren directiecomité, waarmee u de volgende verantwoordelijkheden opneemt:

  • het economische, sociale en maatschappelijke project uitvoeren en opvolgen;
  • nadenken over de toekomst van de verschillende activiteiten van het bedrijf en de mogelijkheid om andere activiteiten te ontwikkelen, en een strategisch voorstel doen aan de raad van bestuur;
  • dagelijks alle activiteiten en diensten van het bedrijf coördineren, en de activiteiten en verantwoordelijkheden opvolgen die aan de verschillende managers werden toegewezen;
  • zich bezighouden met key accounts en bedrijfsontwikkeling, ter ondersteuning van het verkoop- en marketingteam;
  • de jaarlijkse begrotingen voorbereiden en opvolgen, en de aanvragen voor investeringssubsidies indienen en opvolgen;
  • maandelijkse technische vergaderingen leiden en nadenken over toekomstige investeringen;
  • het kwaliteitsbeleid valideren en opvolgen, met inbegrip van de nodige certificeringen;
  • binnen het bedrijf van een kwaliteitsvol werkklimaat ontwikkelen, gebaseerd op respect voor anderen en serene relaties tussen collega's;
  • de hr-strategie uitwerken om een kwaliteitsvolle werkomgeving te scheppen voor werknemers met een handicap;
  • de sociale overlegorganen voorzitten en in goede banen leiden (ondernemingsraad, CPBW en vakbondsafvaardiging) en dagelijks overleggen met de vakbonden;
  • het bedrijf vertegenwoordigen bij alle externe organen (klanten, subsidiërende overheden, FEBRAP, paritair comité ...).

U brengt verslag uit aan de raad van bestuur, die een complementaire en professionele externe visie biedt. U zit het directiecomité voor (salesmanager, productiemanager, hoofd sociale diensten en hr-administratie en financieel manager) en houdt ook toezicht op de kwaliteitsmanager, het hoofd van de technische dienst en de IT-manager.

Profiel  

  • U hebt een diploma van het hoger onderwijs (bedrijfsvoering, economie, ingenieur …), bij voorkeur een masterdiploma.
  • U hebt een grote, diep verankerde interesse voor zowel economische als sociale projecten.
  • U hebt een gedegen ervaring in het management van een bedrijf of bedrijfsafdeling die zich bezighoudt met productie, assemblage of logistiek.
  • U staat bekend om uw veelzijdigheid en gaf al blijk van sterke leiderschaps- en communicatievaardigheden op de werkvloer.
  • U bent strikt en diplomatisch tegelijk, toont dagelijkse betrokkenheid en hebt een langetermijnvisie.
  • U spreekt vlot Nederlands en Frans. Kennis van het Engels is een voordeel.
  • Kennis van de sector van maatwerkbedrijven is een troef.

Aanbod

  • Het algemene beheer van een enthousiast en maatschappelijk betrokken bedrijf;
  • Een maatwerkbedrijf met een stevige reputatie op zijn markt;
  • De steun van een ervaren managementteam en de raad van bestuur;
  • Uiteenlopende activiteiten en de noodzaak om strategisch en innovatief te denken;
  • Een motiverende werkomgeving en hoogwaardige menselijke en technische middelen;
  • Een loonpakket dat past bij het verantwoordelijkheidsniveau en de Brusselse markt van bedrijven uit de sociale economie;
  • U wordt aangeworven met een contract voor onbepaalde duur.

Ref. 299-009 (2020)

Uw kandidatuur wordt snel en vertrouwelijk behandeld.

habeas beheert deze opdracht exclusief.

Recevez des alertes d'offres d'emploi

Créez une alerte d'offre et recevez des recommandations personnalisées directement dans votre boîte de réception.

Créer une alerte