Offre d'emploi : Directeur Departement « Sectorale en thematische begeleiding & sensibilisering», M/V/X

1 jour restant

Recruteur
HUB.BRUSSELS
Région
Bruxelles (BE)
Publication
mercredi 3 février 2021
Date limite
mardi 2 mars 2021
Type de contrat
CDI
Temps de travail
Temps plein
Langue(s) souhaitée(s)
Français, Néerlandais

Directeur Departement

Sectorale en thematische begeleiding & sensibilisering

hub.brussels is op zoek naar een Directeur Departement « Sectorale en thematische begeleiding & sensibilisering», M/V/X, voltijds en voor onbepaalde duur met indiensttreding zo spoedig mogelijk.

De onderneming

hub.brussels is het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven.

Het ondersteunt en promoot de ontwikkeling en internationalisering van de Brusselse ondernemingen en handelszaken en tracht in dit kader buitenlandse investeringen in Brussel aan te trekken.

hub.brussels biedt begeleiding op maat, gratis tools en erkende expertise die de autonomie van ondernemers versterken, hun beslissingen vergemakkelijken, en hun kennis en hun netwerken ontwikkelen waardoor ze vertrouwen winnen en kunnen gedijen om succesvol te ondernemen in Brussel en ver daarbuiten.

hub.brussels heeft als ambitie om van Brussel de economisch meest aantrekkelijke en aangename Europese stad te maken om slim te ondernemen en activiteiten te ontwikkelen.

hub.brussels, dat zijn meer dan 300 attente, behulpzame en enthousiaste medewerkers en de belofte om innovatieve en gedurfde projecten te begeleiden, aan te moedigen en vooruit te helpen.

hub.brussels staat open voor diversiteit en discrimineert op geen enkele manier die zou kunnen leiden tot een andere behandeling van een sollicitatie op basis van subjectieve criteria die geen rechtstreeks verband houden met de vereiste vaardigheden of gewenste ervaring voor de functie.

Algemene functiebeschrijving

Hub.brussels is georganiseerd rond 6 departementen met een directeur.trice aan het hoofd van ieder departement. Voor één van deze departementen, nl. Sectorale en thematische begeleiding & sensibilisering, zijn we op zoek naar een directeur.trice die de leiding neemt over het team van een zestigtal medewerkers. De activiteiten van dit departement zijn georganiseerd rond 4 business units (BU):

  • BU Clustering: deze BU is verantwoordelijk voor de animatie, coördinatie en opvolging van een reeks  sectorale clusters alsook van het uitwerken van sectorale incubatie- en acceleratorprogramma’s.
  • BU retail : deze BU staat in voor de begeleiding van de retail-sector in Brussel en het uitwerken van programma’s ten voordele van deze sector (bijv. handelsincubatie).
  • BU Expertise: deze BU wordt gevormd door thematische experts (financiering, stedenbouw & milieu, subsidies,…) die punctuele begeleiding aanbieden aan Brusselse ondernemers.
  • BU Sensibilisering: binnen deze BU worden diverse sensibiliseringsacties inzake ondernemerschap georganiseerd naar bepaalde doelgroepen toe (vrouwen, jongeren, werkzoekenden) of omtrent bepaalde transversale thema’s ( economische transitie,…).

De directeur.trice zal rechtstreeks rapporteren aan de algemene directie. 

Opdrachten

De directeur.trice heeft de dagelijkse en operationele leiding over het departement « Sectorale en thematische begeleiding & sensibilisering». Concreet omvat dit voornamelijk de volgende taken:

  • De strategie van het departement uitwerken en optimaliseren, in overleg met de Algemene Directie en kaderend binnen de algemene beheersstrategie van het Agentschap.  Hierbij wordt tevens rekening gehouden met de regionale politieken en economische prioriteiten van het Brusselse Gewest en de oriëntatie gegeven door de Raad van Bestuur.
  • Deelnemen aan de realisatie van de doelstellingen bepaald in het beheerscontract van het Agentschap.       
  • De waarden en de visie van het agentschap toepassen in het operationele beheer van het departement.
  • Het actieplan van het departement uitwerken en de budgetten bepalen in overleg met het team, de Algemene directie en in samenspraak met de andere departementen.
  • Opvolgen van de goede uitwerking van het actieplan en het goed beheer en optimalisatie van de beschikbare middelen.                                  
  • Toezien op de kwaliteit en het professionalisme van de geleverde diensten.
  • Een netwerk van partners uitbouwen en onderhouden met het oog op het tot stand komen van vruchtbare synergiën.                              
  • Waken over de transversaliteit en de integratie van de acties van het departement met de overige diensten van het Agentschap.                                
  • Een kwalitatieve reporting van de acties verzekeren en het voorzien van bijsturing indien noodzakelijk.
  • Het team van medewerkers van het departement leiden en ondersteunen (organisatie, bepalen objectieven, evaluatie, motivatie, participatief management, projectbeheer…).
  • Deel uitmaken van het Directiecomité van het Agentschap.                              

Vereist profiel

(verplichte criteria in het vet)

  • Als u uw diploma in het buitenland hebt behaald, gelieve ons dan het gelijkwaardigheidsattest te bezorgen dat door een van de gemeenschappen van de Belgische Staat is erkend.
  • Universitair diploma met link naar de activiteiten van het departement.          
  • Min. 5 jaar managementervaring.                               
  • Goede kennis van de andere landstaal is een pluspunt
  • Goede kennis van het Brusselse economische landschap, het sectorale landschap en de uitdagingen van de Brusselse economie.
  • Goede kennis van de Brusselse instellingen.
  • Proactieve houding en resultaatgericht.
  • Excellente capaciteiten in communicatie (mondeling en geschreven), maakt gemakkelijk contacten.
  • Capaciteit om een netwerk uit te bouwen en te onderhouden met publieke en private partners, actief binnen de domeinen behandeld door het departement.
  • Werkt harmonieus in teamverband.
  • Goede organisatorische en analytische capaciteiten.
  • Excellente managementcapaciteiten voor het leiden van  een gediversifieerd team.
  • Creatief en probleemoplossend.
  • Klantengericht werken.
  • Flexibiliteit mbt de professionele beschikbaarheid (ev. avond, weekend).

Ons aanbod

  • Een voltijds overeenkomst van onbepaalde duur.
  • Een bezoldiging volgens de BAOB-schalen van de graad A3.
  • Concurrentiële extralegale voordelen (maaltijdcheques, 35 vakantiedagen, taaltoelage, hospitalisatieverzekering ...).
  • Een rijke en gevarieerde werkomgeving.
  • Een aangename en gemakkelijk bereikbare werkplek.

Geïnteresseerd?

Om te solliciteren moet u voldoen aan de verplichte profielvoorwaarden (in het vet aangeduid onder de titel “Vereist profiel”).

Stuur uw cv en motivatiebrief met behulp van onderstaand formulier op voor 02/03/2021 om 14.00 uur. Laattijdige kandidaturen of kandidaturen die op een andere manier worden ingediend, worden niet in aanmerking genomen.