Offre d'emploi : Complaints Officer (m/v)

Région
BRUXELLES
Publication
mercredi 7 avril 2021
Date limite
vendredi 7 mai 2021
Réf
UNQ-BE
Contact
Unique Brussel Customer Care
Niveau d'expérience
2 à 5 ans d'expérience
Type de contrat
CDD
Temps de travail
Temps plein

Onze klant is actief in de bank sector



Functiebeschrijving

Binnen het team Customer Services zal u alle schriftelijke klachten behandelen (mail / gewone briefwisseling) die de klanten opsturen. In overleg en samenwerking met onze interne en externe partners helpt u het klachtenbeheer binnen de bank te optimaliseren.

Sleuteltaken

Een treffend antwoord bieden op schriftelijke klachten betreffende het volledige gamma bankproducten – zoals kaarten, beleggingen, kredieten en verzekerings-beleggingen ingediend door onze klanten, consumentenbelangenverenigingen, de ombudsman in financiële geschillen, advocaten en dergelijke en dit binnen de opgelegde korte behandelingstermijnen.

Concreet betekent dit:

  • Het verzamelen van de nodige informatie en/of adviezen die toelaten om het voorval te herkennen en alle gebeurtenissen terug te vinden om een volledig dossier samen te stellen. Dit betekent eveneens dat u voortdurend contact heeft met personen en/of diensten binnen en buiten de bank
  • De dossiergegevens analyseren en de oorzaak identificeren van de ontevredenheid van de klant
  • Een doelgerichte oplossing voorstellen die zowel de vraag en oplossing biedt aan de klanten
  • Het opmaken van een antwoord aan de klager, rekeninghoudend met de bestaande regels en procedures

Hiervoor zal u:

  • Zich snel vertrouwd dienen te maken met onze producten en diensten
  • Uw kennis bijgewerkt en actueel te houden via een opvolging van markttendensen en nieuwe evoluties binnen de banksector (productinnovaties, lopende en komende commerciële campagnes enz.)
  • Oplossingen voorstellen om herhaalde problemen te vermijden
  • Rapporteren aan uw hiërarchie



Functie-eisen

  • U heeft een bachelor- of masterdiploma in Rechten of Communicatie en / of relevante ervaring in Klantenservice
  • U beschikt over een bewezen ervaring (3 à 5 jaar) binnen de bank- of verzekeringssector en meer bepaald in het domein van klachtenbeheer
  • U beheerst perfect het Nederlands en heeft een passieve kennis van het Frans
  • U kan zich goed organiseren en kan uw taken goed plannen; ook bij onverwachte omstandigheden
  • U bent autonoom en het nemen van initiatieven schrikt u niet af
  • U kan logisch denken en kan belangrijke informatie filteren
  • U bent klantgericht
  • U heeft een ploeggeest en teamspirit
  • U heeft een vlotte pen



Arbeidsvoorwaarden

  • Als Complaints Officer, maakt u deel uit van een snelgroeiende moderne bank en krijgt u de kans om bij te dragen aan de toekomstige ontwikkeling ervan;
  • U krijgt de unieke kans om uw ervaring te verbreden en te diversifiëren in een dynamische en stimulerende werkomgeving, in volle evolutie, met direct zicht op alle werkzaamheden en activiteiten van de Bank, en een dagelijks contact met de besluitvormende organen;
  • De mogelijkheid om verschillende opleidingen te volgen;
  • Een aantrekkelijk salaris, aangevuld met extra-legale voordelen, evenredig met uw ervaring;
  • De mogelijkheid tot telewerken;
  • Deze jobaanbieding staat ook open voor 90% of 80% parttime;
  • Een baan in het hart van Brussel, in moderne kantoren, gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer en zeer dicht bij het winkelcentrum;