Passer au contenu principal

Cette offre a expiré

HR & Payroll Officer (H/F/X)

Employeur
Synergie Belgium
Lieu
4460
Date de clôture
25 sept. 2021

Afficher plus

Fonction
Autre
Secteur
Autre
Type de contrat
CDI
Temps de travail
Temps plein
Niveau d'expérience
0 à 2 ans d'expérience

Détails de l'offre

Mission:

  • Manage the payroll administration to ensure the correct calculation of the salaries and related documentation.
  • Work in collaboration with HR assistant to ensure the administrative management of the personnel
  • Perform a wide range of support to people in the company and to assist HRBP in their daily activities in HR management.

Key Responsibilities:

Payroll :

  • Prepare and process payroll information for all staff in Belgium to send to the payroll provider in a timely and accurate manner;
  • Ensuring that the time-recording process is administered correctly through payroll;
  • Ensure monthly payroll reporting;
  • Provide accurate and timely responses to all employee payroll and benefits related queries
  • Provide advice and support on adhoc payroll projects, including a payroll migration and implementation
  • Ensure all new starter and leaver information is processed;
  • Maintain and manage all employee payroll files ensuring accuracy of active/terminated files;
  • Partnering with external auditors on annual audit requests;
  • Provide accurate and timely responses to all employee payroll and benefits related queries;
  • Ensure completion of social documents when necessary (C documents, mutual, …).
  • Ensure the updating of HR communications materials: payroll planning, planning of bank holidays… ;

Human Resources (operational) :

  • Manage all administrative changes related to staff: entry and exit service, moving, birth, marital status change ....;
  • Ensure the follow-up of the absences (encoding, return of Proof, medical control ...) ;
  • Ensure the support to the users of the time management system ;
  • Ensure the treatment of the incoming Human Resources mail ;
  • Ensure the administrative management and check the billing on the pension plan, hospitalization insurance, meal vouchers, board vehicles, work accident insurance, occupational medicine ...;
  • Answer questions from staff and hierarchy about social legislation ;
  • Support the administrative management of applications for temporary workers / students and the verification of the invoices of the temp agencies ;

Entreprise

Permettez-nous de nous présenter : Synergie Belgium, ce sont 500 collègues, plus de 70 agences et Inhouses. Quatre divisions spécialisées : Interim, Careers, Construct et S&you. Chacune se concentre sur un objectif : placer la bonne personne au bon endroit. Que faisons-nous exactement ? Nous vous aidons à vous développer, que vous soyez travailleur ou employeur. Ensemble, nous faisons de votre travail un succès depuis plus de 25 ans en Belgique.

Vous pensez spontanément à l’intérim ? C'est exact mais cela ne s'arrête pas là !

Nous fournissons du personnel supplémentaire pendant les pics d'activité mais aussi des employés sous contrat fixe et des professionnels compétents pour des projets ponctuels. Dans notre recherche, nous allons toujours au-delà du CV.

Nous trouver
Website
Téléphone
03 293 21 00
Lieu
Siège social : Synergie Belgium, Desguinlei 88-90
Anvers
Anvers
2018
BE

Recevez des alertes d'offres d'emploi

Créez une alerte d'offre et recevez des recommandations personnalisées directement dans votre boîte de réception.

Créer une alerte