Passer au contenu principal

Cette offre a expiré

Algemeen Directeur (NL/FR)

Employeur
IRET via HABEAS
Lieu
1040, Etterbeek
Date de clôture
10 janv. 2022

We zoeken : algemeen directeur - 5 tot 10 jaar ervaring in project en people management  + ervaring in administratief en financieel beheer. - tweetalig NL/FR – Etterbeek.

Gevestigd in Etterbeek, onze klant IRET / KIEA (www.iret-kiea.be) is een stichting van openbaar nut opgericht in 1954 die als opdracht heeft, de verdiensten van de mensen die een taak vervullen, te erkennen en aan te moedigen.

Zijn missie bestaat er uit:

  • de Laureaten van de arbeid aan te duiden, op alle professionele functieniveaus, van economische, sociale, culturele, manuele of intellectuele aard, al naargelang het geval, bij wijze van selectie, proeven, ofwel door coöptatie;
  • de uitzonderlijke verdiensten van de laureaten van de arbeid via specifieke eervolle onderscheidingen openbaar te erkennen;
  • een documentatie aan te leggen en het voorzien van informatie betreffende alle aspecten van het werk eventueel in samenwerking met andere instellingen en organisaties, met het oog op de verspreiding van deze informatie door verschillende initiatieven zoals colloquia, publicaties,…

Onze klant heeft ook besloten om in zijn activiteiten een bijzondere aandacht te besteden aan de gelijkheid van vrouwen en mannen, en aan de tewerkstelling van jongeren, door hen bij hun keuzes en in het begin van hun loopbaan aan te moedigen.

Om hen in hun missie te ondersteunen, zijn we op zoek naar een (m/v):

Algemeen Directeur (NL/FR)

Missie

De voortdurend veranderende omstandigheden en de verwachtingen van vandaag vereisen reflectie. Daarom neemt u deel aan, bevordert u en coördineert u de strategische reflecties op de missies, de visie en de strategie van het Instituut. Verschillende actoren van het sociaal overleg en partners van het Instituut dragen bij aan deze reflecties.

Daarnaast zorgt u op dagelijkse basis voor de implementatie van het strategisch plan, voor het beheer van de human resources alsook voor het organisatorisch, financieel en administratief beheer van de stichting. U zorgt ervoor dat de beslissingen van de Raad van Bestuur uitgevoerd worden en werkt in nauwe samenwerking met de Voorzitter, de Commissaris-generaal van de Regering en zijn adjunct

U coördineert een team van 5 personen om u in deze opdracht te ondersteunen.

Voornamelijkste verantwoordelijkheden:

  • U ziet toe op de naleving van de institutionele waarden, van de statuten van het KIEA en van de strategische missie die door de RvB bepaald is.
  • U organiseert - samen met de sectorale partners (sociale partners, beroepsverenigingen, overheidsdiensten…) - de selectieprocedures voor de kandidaten die de titel van Cadet, Laureaat of Eredeken van de Arbeid aanvragen.
  • U identificeert doelstellingen voor de ontwikkeling van de activiteiten en stelt deze voor aan de Raad van Bestuur, in samenwerking met het team.
  • U coördineert de organisatie van de evenementen en werkt nauw samen met de sectorale partners alsook met het Koninklijk College der Eredekens van de Arbeid.
  • U leidt het beheer van de stichting en legt het activiteitenverslag voor evenals de financiële resultaten aan de RvB en formuleert zowel adviezen als voorstellen met het oog op de strategische beslissingen.
  • U zorgt voor de goede opstelling van de dossiers voor de subsidieaanvragen, van de offerteoproepen, van de activiteitenverslagen en van de financiële verslagen, met inachtneming van de regels die door de subsidiërende overheden vastgesteld zijn.
  • U bent verantwoordelijk voor het dynamische beheer van de human resources; omkadert, motiveert uw team om een stevige samenwerkingsband te creëren.
  • U ontwikkelt vertrouwensbanden met alle betrokken partijen.
  • U organiseert de communicatie alsook de promotie van het instituut en de activiteiten ervan, zowel naar gespecialiseerde doelgroepen.
  • U vergroot de bekendheid van KIEA door te investeren in networking.

Profiel  

  • U beschikt over een diploma van hoger onderwijs (van het korte of lange type) of gelijkwaardige door ervaring.
  • U hebt 5-10 jaar relevante ervaring inzake teambeheer en inzake de coördinatie van projecten waarbij verscheidene partijen betrokken waren.
  • U hebt daarnaast ook ervaring inzake administratief en financieel beheer.
  • U bent tweetalig Nederlands/ Frans zowel schriftelijk als mondeling.
  • U kunt goed overweg met informaticatools.
  • U hecht belang in de waarden die de stichting en verbindt zich ertoe deze na te leven.
  • U hebt de ziel van een ondernemer en bent in staat om zelfstandig te werken.
  • U bent project- en oplossingsgericht en overtuigend.
  • U communiceert op een duidelijke manier en bent in staat om uw team te verenigen en activiteiten te delegeren
  • U geeft blijk van empathie, flexibiliteit, enthousiasme en dynamisme ten opzichte van het personeel, de begunstigden en de partners.
  • U bent bereid om een 10-tal keer per jaar ‘s avonds en tijdens het weekend te werken (deze prestaties worden gecompenseerd).

Offerte

  • Het vooruitzicht om in een gerenommeerde instelling te werken, waar het belang van ieders identiteit en van talenten centraal staan.
  • Een unieke kans om bij te dragen tot de erkenning en ontwikkeling van een groot aantal beroepen
  • Een prettige werksfeer, met ruimte voor initiatief en het cultiveren van waarden als respect en vriendelijkheid naar iedereen toe.
  • Een vast contract van onbepaalde duur en een salaris in overeenstemming met uw ervaring en verantwoordelijkheden.

Uw sollicitatie zal snel en vertrouwelijk worden behandeld. habeas beheert deze opdracht in exclusiviteit.

Recevez des alertes d'offres d'emploi

Créez une alerte d'offre et recevez des recommandations personnalisées directement dans votre boîte de réception.

Créer une alerte