Unique Anderlecht

Offre d'emploi : Legal Officer - banksector (m/v/x)

Région
BRUSSEL
Publication
mercredi 7 septembre 2022
Date limite
vendredi 7 octobre 2022
Réf
UNQ-BE
Contact
Unique Anderlecht Office
Niveau d'expérience
0 à 2 ans d'expérience
Type de contrat
CDD
Temps de travail
Temps plein

Onze klant, een innovatief en dynamisch bedrijf, is gespecialiseerd in consumentenkredieten en marktleider voor financieringen in verkooppunten (retail). Ze hebben het vertrouwen van meer dan 770 partners en 600.000 klanten.



Functiebeschrijving

In samenwerking met je collega's van het juridische team (totaal 4 personen) ben jij verantwoordelijke voor de volgende taken :

  • Je beantwoordt vragen en verzoeken: je geeft duidelijk, pragmatisch en oplossingsgericht juridisch advies aan andere afdelingen van het bedrijf, aan partners en, in voorkomend geval, aan andere externe contacten over alle kwesties met betrekking tot hun activiteiten.
  • Je schrijft en valideert contractuele documenten: je stelt contracten op die voldoen aan de wettelijke vereisten, die trouw zijn aan de situaties in kwestie, en die duidelijk de verantwoordelijkheden en oplossingen definiëren in geval van een geschil. Je valideert en / of wijzigt de contractsjablonen zowel intern als extern van oorsprong.
  • Je leidt personeel van andere afdelingen op in wetgevingsaangelegenheden: ten gevolge van expliciete verzoeken, nieuws en wetswijzigingen organiseer en verzorg je opleidingen voor de operationele departementen.
  • Bij afwezigheid van de manager kan je tijdelijk de verantwoordelijkheid voor de afdeling op je nemen.
  • Je vertegenwoordigt het juridische team en zijn belangen tijdens vergaderingen met andere afdelingen of externen.
  • Je werkt aan tal van regelgevingsprojecten in relatie tot de toezichthoudende autoriteiten en onze afdeling Compliance.



Functie-eisen

  • Je hebt een Master in de Rechten (bij voorkeur in privaatrecht).
  • Je beheerst het Nederlands en hebt een goede kennis van het Frans (mondeling & schriftelijk). Engels is een pluspunt.
  • Je beschikt over een goede computerkennis MS Office. (Excel, Powerpoint, Word, Outlook)
  • Je bent reeds vertrouwd met de juridische sector.
  • Je bent nieuwsgierig, je wilt altijd bijleren en neemt graag initiatieven.
  • Je bent autonoom, nauwkeurig, georganiseerd en respecteert jouw deadlines.
  • Je bent een goede communicator en hebt aanpassingsvermogen ten opzichte van de verschillende departementen binnen het bedrijf.



Arbeidsvoorwaarden

  • Een contract voor bepaalde duur (september 2022 tot maart 2023) in een menselijk, jong, dynamisch en innovatief bedrijf.
  • Talrijke opleidingen : verplichte opleidingen over “Kredieten en Verzekeringen” (met certificaat), een gerichte opleiding voor de functie, lange termijn coaching en doorgroeimogelijkheden.
  • Mooie privé-werk balans en mogelijkheid tot home working.
  • Aantrekkelijk salaris aangevuld met tal van extralegale voordelen: Maaltijdcheques, openbaar vervoer (100% vergoed), groeps- en hospitalisatieverzekering, jaarlijkse bonus,...
  • Hun kantoren zijn ideaal gelegen in centrum Brussel in de nabijheid van talrijke toffe cafés, restaurants en winkels waardoor zij gemakkelijk bereikbaar zijn via openbaar vervoer.